Sider

onsdag den 14. maj 2014

Takkekort

Takkekort til de ansatte i min drengs vuggestue da han skulle i børnehave. 


Jeg holder meget af at lave kort og gøre dem personlige; men også sjove, der må meget gerne være noget er popper op, noget man kan bevæge, hive i eller trække op.

GUITAR KORT
Det første et guitarkort til hende der er så god til at spille og synge med ungerne. Derfor er der også inden i børn der "synger" når man trækker foroven. Jeg havde ikke papir der lignede træ så jeg fandt noget på nettet og printede det ud i høj opløsning og limede det derefter på noget pap. Strengene er guld tråd og sidder forhøjet. Det eneste min mand fik lov at lave på kortet var et sort plekter som blev klippet ud i mosgummi og sad mellem strengene, hvorfor det ikke lige er med på billedet ved jeg ikke..


 Og her er en lille video så du kan se hvordan kortet ser ud


Næstekort er "fisk i et akvarium" kort, jeg fandt en lille plastæske hvor der havde været nitter i og indsatte den i et kort. Klippede små fisk ud i pap og hentede en teske sand ude fra sandkassen som jeg limede i bunden. jeg havde desuden noget blåt gennemsigtigt papir der blev til det blå vand. Selve akvariet var ikke mere end 5-6 cm langt så der var ikke plads til så meget.

 De små fisk havde desuden rulleøjne, og der er faktisk 3, den ene gemmer sig bare...

Her er også en lille film af kortet



Næste kort er med en vindmølle foran på kortet og når man åbner kortet popper et hus op.
Jeg har ikke lige noget billede af huset, men jeg har en anden lille film da det første pop-op-hus jeg lavede. Så den kan du se.



Så har jeg lavet endnu et trykkekort. Du kan se en masse af disse tryllekort, som fødselsdags indbydelser til min drengs 3 års fødselsdag. Kortet er meget romanstik og feminint, ligesom modtageren af kortet. Inden i forsætter sommerfuglene og der er et billede af vores dreng.


Her er også en lille film af kortet

Sidste kort i denne omgang er sneglekortet. Her kan sneglen køre i en bane hen over kortet. Sneglen er lavet i pap, følehorn i ståltråd med klatter af maling. Græsset er alt muligt forskelligt grønt papir og pap jeg kunne finde i skufferne.



Og her er også en lille video af kortet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar